Hur blått ljus skadar dina ögon – dags att köpa gaming-glasögon?

Gaming-glasögon, funkar dom egentligen?

Min son har tjatat och tjatat om att jag ska köpa ett par spelglasögon till honom så han slipper få ont i huvudet när han har suttit för länge vid datorn.. Jag läste sen på litegrann och märkte att det finns en hel del info kring ämnet men det verkar inte tas på allvar? Han kom och klagade på att blåljuset var jobbigt efter att han suttit vid datorn längre perioder och spelet dataspel.

Spel, spel och mer spel!

Jag hittade den här sidan som handlar om gaming glasögon och där verkar denna professionella spelare varmt rekommendera glasögon, så frågan är om någon av mina läsare har provat dessa förut? Jag läste denna artikel -> http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23486826.ab på aftonbladet angående hur det kan potentiellt skada dina ögon .. Så jag hade verkligen uppskattat om någon hade kunnat tala om för mig om gaming-glasögon eller spelglasögon (vad kallar man dessa?) verkligen funkar! Han spelar nu iallafall i ett professionellt lag och detta är deras logga! 🙂

gaming-glasögon

På tal om annat har han även nu fått för sig att gå proffs i CSGO … herregud. I det spelet skjuter man bara huvuden och annat hemskt! Han är ju trots allt 16 och det är det som det står på förpackingen .. Har ni någon tonåring som spelar kanske? Påverkar det dom negativt?

Aja, vi får väl se vad som händer! Tack så mycket för att ni orkade läsa detta inlägg som är lite av en rant medans jag funderar på om han ska få ett par glasögon i födelsedagspresent nu i December!

Leave a comment